Комисията предлага регламент за съвместното SESAR 3

Подготовката за основаването на съвместното предприятие SESAR 3 достигна нов етап на 23 февруари след приемането от страна на Европейската комисия на предложение за регламент, свързан със създаването на 10 нови европейски партньорства между Съюза, държавите – членки и/или индустрията. Единният базов акт, очертаващ бъдещето на съвместното предприятие SESAR 3 и на редица други партньорства, се очаква да бъде приет по-късно през годината от Съвета на Европейския съюз, след провеждането на консултациите с Европейския парламент, както и с Европейския икономически и социален комитет. Въпросните партньорства се разглеждат като катализатори за ускоряване на прехода към зелена, климатично неутрална и цифрова Европа, и трябва да направят европейската индустрия значително по-устойчива и конкурентноспособна.

SESAR 3 ще надгражда успеха и инерцията, постигнати от съвместно предприятие SESAR, осигурявайки цифрово европейско небе и правейки въздушния транспорт по-интелигентен, устойчив, свързан и достъпен за всички потребители на въздушното пространство, включително новите участници. Веднъж създадено, партньорството ще прилага научно – изследователски пътни карти с оглед постигането на цифрово европейско небе, отговарящо на амбициите на Европейската зелена сделка и инициативата „Европа, годна за цифровата епоха“. Тези приоритети, очертани в наскоро публикуваната Програма за стратегически изследвания и иновации (SRIA) за изграждане на дигитализирана инфраструктура, също така ще бъдат от решаващо значение за възстановяването след COVID пандемията, позволявайки на авиацията да стане по-измерима, икономически устойчива, екологично ефективна и предсказуема.

Адина Валеан, комисар по транспорта, заяви: „Партньорствата на Европейския съюз ще имат централна роля по отношение стимулирането на двойния зелен и дигитален преход за сектора на мобилността и транспорта. За да осъществим амбициите си, трябва да разработим технологии, предоставящи наземни и въздушни транспортни средства с нулеви вредни емисии. В допълнение, трябва да разработим и внедрим кооперативна, свързана и автоматизирана мобилност, както и да осъществяваме по-ефективно и модерно управление на трафика.“

Прочетете пресссъобщението на Комисията

Прочетете предложения регламент

Повече за Цифровото европейско небе SRIA  

Сподели статията:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on print
Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com