Как се избират доставчици на управление на въздушното движение за ДУЛС в САЩ

На първо октомври 2018 г. Федералната Авиационна Администрация (ФАА) на САЩ обяви девет нови партньора за инициативата си по изграждане на възможност за известяване и разрешение в ниските височини. (Low Altitude Authorization and Notification Capability (LAANC)). LAANC осигурява обработка на разрешенията по Част 107 на операторите на дронове в национален мащаб в почти реално време.

Новите доставчици на услугата

Деветте нови доставчици са Aeronyde, Airbus, AiRXOS, Altitude Angel, Converge, DJI, KittyHawk, UASidekick и Unifly.

Добавката съвпада с прогнозата ни през април, че само услугите от по-висок клас ще попаднат в LAANC. Kittyhawk е друг инструмент за управление на операциите с дронове, който предвидихме да се включи в информационния обмен на ФАА. Деветте доставчици се събират в пет компании – AirMap, Harris Corp., Project Wing, Skyward и Thales Group – вече изпълнили техническите и законови изисквания за осигуряването на LAANC.

Новият доставчик, който се очаква  да бъде от особен интерес е DJI. Като световен лидер на граждански дронове и технология за въздушно наблюдение, продуктите на DJI достигат 74% от световните продажби. Скоро потребителите на DJI ще могат да кандидатстват за разрешения за полети според LAANC от личните си профили в DJI.

С общо 14 доставчика на LAANC ще се отвори въздушното пространство за професионалните пилоти. Пилотите сертифицирани по Част 107 могат да получат бързо удобрение в контролираното въздушно пространство под 120 м или 400 фута от избран доставчик на LAANC.

Как се става доставчик на LAANC

През април 2018 ФАА обявява, че ще отвори системата LAANC към нови доставчици. Следвайки успешния прототип на ФАА,  инициативата се отваря едновременно за доставчиците на управление на въздушното движение и индустриални партньори. Периодът за подаване на заявления протича от април до май 2018 г. Следващата възможност за кандидатстване ще се проведе от 7 януари до 8 февруари и от 8 юли до 9 август 2018 г.

Процесът по кандидатстване не се провежда по стандартните правила на правителството, което изисква запитване на информация. Вместо това кандидатите за доставчици на LAANC преминават през пет месечен процес на приобщаване. Това включва едномесечен период на кандидатстване, едномесечен период на разглеждане, едномесечни технически интервюта, два месеца процес на приобщаване за успелите през предните нива.

LAANC Onboarding Process

Способността на LAANC предлага на индустрията възможността да работи съвместно с ФАА в развитието на система за управление на въздушното движение за безпилотни системи. Процесът на приобщаване изглежда:

Първа стъпка: Период на кандидатстване

Кандидатстването за приобщаването към доставчиците на безпилотни услуги трябва да вклюючва:

  • Завършено кандидатстване
  • Меморандум за разбирателство

Втора стъпка: Преглед на кандидатурата

ФАА има 30 дни да отговори дали кандидата е изпълнил изискванията да продължи с процеса. По време на прегледа ФАА задава кандидатите за допълнителна информацията според внесените материали.

Трета стъпка: Технически интервюта

ФАА кани кандидатите преминали през първите две стъпки да демонстрират и обсъдят продукта. Ако той изпълнява оперативните правила за доставчик на безпилотни услуги се продължава нататък.

Четвърта стъпка: Приобщаване

Кандидатите продължават с внедряване на системата с автоматичната платформа LAANC. Дават им се два опита да демонстрират успешно изпълнение и да представят съответствие с оперативните правила на LAANC. При успешно приключване на всички дейности по приобщаване ФАА също подписва представения Меморандум за разбирателство и така ще завърши процеса.

Подготовка на националната система за управление на въздушното движение за безпилотни системи

LAANC е основа за развитието на националната система за управление на въздушното движение за безпилотни системи (Unmanned Aircraft Systems Traffic Management System (UTM)). Последният цикъл на LAANC премина през септември 2018 и е наличен в близо 300 доставчици на управление на въздушното движение (500 летища) в САЩ. LAANC осигурява пилотите по Част 107 с решение за реалновременно автоматично известяване и разрешение за полети в контролираното въздушно пространство като първа стъпка за UTM.

Поставяйки такава система, операциите извън пряката видимост (beyond visual line-of-sight (BVLOS)) ще станат по-достъпни за пилотите на дронове. ФАА, НАСА и други участници от индустрията си партнират за развитието на UTM, който да поддържа реалновременната или почти реалновременна организация, координация и управление на първоначално ниско летящите операции с дронове.

ФАА очаква способностите на UTM да се повишават през следващите години.

Статията е дело на Изабела Густаве (Isabella Gustave). Превод – Стефан Христозов

Оригиналът на статията може да проследите тук: https://uavcoach.com/new-laanc-suppliers/

Сподели публикацията : 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on print
Print

прочети също

блог

Други теми,които може да ти бъдат интересни :

Абонирай се за нашия бюлетин !

Контакти

Свържи се с нас!

Ще отговорим на всякакви въпроси и ще ви дадем информацията, от която се нуждаете.

Информация за контакти :

Последвайте ни : 

Изпрати ни запитване :